Általános szerződési feltételek
1. Általános rendelkezések
1. Jelen általános szerződési feltételek (továbbiakban ÁSZF) szabályozzák a szerződő feleknek az MR Štefánika székhelyű Altánky-Domčeky-Andrej Kováč, s.r.o. között létrejött adásvételi szerződésből eredő jogait és kötelezettségeit. 112, 027 44 Tvrdošín, azonosítószám: 53655893, bejegyzett a Zsolnai Kerületi Bíróság Cégjegyzéke által vezetett cégjegyzékbe, szakasz: Sro, beszúrás sz. 76786/L (a továbbiakban: eladó) és a vevő, akinek a tárgya a Domov weboldalon (altanky-domceky.sk) történő áruk adásvétele, mint az eladó elektronikus áruházában.
Az eladó elérhetőségei:
E-mail: info@altanky-domceky.sk
Telefon: +421 903 905 902
2. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy a vevő az eladónak történő megrendelés elküldésével megerősíti, hogy hozzájárul ahhoz, hogy jelen általános szerződési feltételek és azok feltételei vonatkoznak minden, az eladó által üzemeltetett e-kereskedelmi weboldalon megkötött adásvételi szerződésre, amelynek alapján az eladó a szóban forgó weboldalon bemutatott árut leszállítja a vevőnek (a továbbiakban: adásvételi szerződés), valamint az eladó és a vevő között fennálló minden olyan kapcsolatnak, amely különösen az adásvételi szerződés megkötésekor és árukat igénylő.
3. Az általános szerződési feltételek az adásvételi szerződés szerves részét képezik. Abban az esetben, ha az eladó és a vevő írásbeli adásvételi szerződést kötnek, amelyben az általános üzleti feltételektől eltérő feltételekben állapodnak meg, az adásvételi szerződésben foglaltak elsőbbséget élveznek az általános üzleti feltételekkel szemben.
4. Az eladó által üzemeltetett Domov elektronikus áruház (altanky-domceky.sk) bármely webhelyén található áruk listája a szokásosan szállított áruk katalógusa. Áruk elérhetősége és annak szállítási ideje minden terméknél, megrendelés előtt feltüntetésre kerül.
5. A vevő fogyasztó vagy vállalkozó. Fogyasztó az a természetes személy, aki a fogyasztói szerződés megkötése és teljesítése során nem üzleti tevékenysége vagy egyéb vállalkozási tevékenysége körében jár el. Az eladó és a fogyasztó közötti, jelen ÁSZF által kifejezetten nem szabályozott jogviszonyokra a Szt. vonatkozó rendelkezései az irányadók. 40/1964. sz. Ptk., valamint a kapcsolódó szabályzatok.
6. Vállalkozók alatt:
· a cégjegyzékbe bejegyzett személy,
· kereskedelmi engedély alapján vállalkozást folytató személy
· az a személy, aki a külön előírások szerinti kereskedelmi engedélytől eltérő engedély alapján gazdálkodik,
· mezőgazdasági termelést folytató, külön előírás szerint nyilvántartásba vett személy.
7. Az eladó és a vállalkozó vállalkozó vevő közötti, a jelen ÁSZF-ben, illetve az eladó és a vevő közötti szerződésben kifejezetten nem szabályozott jogviszonyra a Szt. vonatkozó rendelkezései az irányadók. számú, módosított 513/1991. sz. Kereskedelmi törvénykönyv, valamint a kapcsolódó szabályzatok. Az ÁSZF és az egyedi szerződés közötti eltérés esetén a szerződés szövege az irányadó.
2. Az adásvételi szerződés megkötésének módja
1. Ha a vevő fogyasztó, az adásvételi szerződés megkötésére tett javaslat a megajánlott áru eladó általi elhelyezése a weboldalon, az adásvételi szerződés a megrendelés vevőnek és fogyasztónak történő elküldésével és az eladó általi megrendelés elfogadásával jön létre. Az eladó ezt az elfogadást haladéktalanul visszaigazolja a vásárlónak a megadott e-mail címre küldött tájékoztató e-mailben, de ez a visszaigazolás a szerződés létrejöttét nem érinti. A tájékoztató e-mailben a vásárló egy linket is talál az ÁSZF aktuális változatára és az eladó reklamációs eljárására.
2. Ha a vevő vállalkozó, az adásvételi szerződés megkötésére irányuló javaslat az árumegrendelés elküldése a vevő vállalkozónak, és maga az adásvételi szerződés akkor jön létre, amikor az eladó kötelező erejű hozzájárulását átadja a vevő vállalkozónak. ezzel a javaslattal.
3. Az eladó jogai és kötelezettségei
1. Az eladó köteles:
a) az eladó által visszaigazolt megrendelés alapján az árut a megbeszélt mennyiségben és időpontban a vevőnek átadja, és a megőrzéséhez és védelméhez szükséges módon becsomagolja, illetve szállításra felszereli,
b) annak biztosítása, hogy a leszállított áru megfeleljen a Szlovák Köztársaság vonatkozó jogszabályi előírásainak,
c) az áruval együtt írásban vagy legkésőbb elektronikus formában adja át a vevőnek az áru átvételéhez és használatához szükséges minden okmányt, valamint az érvényes jogszabályok által előírt egyéb okmányokat (szlovák nyelvű használati utasítás, jótállási jegy, szállítás jegyzet, adóbizonylat).
2. Az eladónak joga van a leszállított áru vételárának megfelelő és időben történő kifizetéséhez a vevőtől.
4. A vevő jogai és kötelezettségei
1. A vevő köteles:
a) átveszi a vásárolt vagy megrendelt árut,
b) az eladónak a megállapodás szerinti vételárat a megállapodás szerinti határidőn belül megfizetni, beleértve az áru szállításának költségeit,
c) ne sértse meg az eladó jó üzleti nevét,
d) Az áru átvételét a szállítólevélben aláírásával vagy az általa meghatalmazott személy aláírásával igazolja
2. A vevő jogosult az árut a szerződő felek által a megrendelés kötelező érvényű elfogadásában megállapodott mennyiségben, minőségben, időpontban és helyen szállítani.
5. Szállítási és fizetési feltételek
1. Az áruk értékesítése az eladó elektronikus áruházának Domov (altanky-domceky.sk) weboldalán található minták, katalógusok, típuslapok és mintakönyvek szerint történik .
2. Az eladó köteles a vevő megrendelését teljesíteni és az árut a vevőnek átadni az árunak az áru szállítója vagy gyártója által az eladóhoz történő átadásától számított 30 napon belül.
3. A vevő köteles az árut az eladó által a vevő megrendelésének elfogadásában megjelölt helyen átvenni. Abban az esetben, ha a vevő nem veszi át az árut (a megrendelés alapján), az eladó fenntartja a jogot az ebből eredő kár megtérítésére. Abban az esetben, ha a Vevő az árut az első kiszállításkor nem veszi át, és az áru újraszállítását kéri, köteles az áru első, valamint az újraszállítás költségeit megfizetni.
4. Az eladó jogosult felkérni a vevőt az áru átvételére az adásvételi szerződésben megállapított határidő lejárta előtt.
5. Az áru átadási helye az eladó által a megrendelés elfogadásában megjelölt hely, kivéve, ha a szerződő felek az adásvételi szerződésben ettől eltérően állapodnak meg.
6. Abban az esetben, ha az eladó az árut a vevő által az adásvételi szerződésben meghatározott helyre szállítja a vevőnek, a vevő köteles az árut személyesen átvenni, vagy gondoskodni arról, hogy az árut az általa meghatalmazott személy vegye át. távolléte esetén az adásvételi szerződésben meghatározott árut átvenni és az áru szállítási és átadási jegyzőkönyvét aláírni. Az adásvételi szerződésben meghatározott áru átvételére jogosult harmadik személy köteles az eladónak benyújtani az adásvételi szerződés eredeti vagy másolati példányát, valamint az áru fizetését igazoló dokumentumot, valamint írásbeli meghatalmazást. Ha a vevőnek az adásvételi szerződésben meghatározott helyen való távolléte miatt az áru megismétlésére van szükség, minden felmerülő költség a vevőt terheli, különös tekintettel az áru ismételt rendeltetési helyre történő szállítására. az adásvételi szerződésben és a jelen általános kereskedelmi feltételek jelen cikkének 2. pontjában meghatározott mennyiségben raktározni. Az áru az árunak a megrendelés kötelező érvényű elfogadásában megjelölt címre történő kézbesítésének pillanatában minősül kézbesítettnek, illetve az áru vevő általi fizikai átvételének időpontjában. meghatalmazott képviselője által, vagy az áru átvételének megtagadásával, amit a fuvarozó az áru átadásáról és átadásáról szóló jegyzőkönyvben feltüntet.
7. Javasoljuk, hogy a vevő azonnal ellenőrizze a küldeményt, azaz az árut és annak csomagolását. Ha a vásárló észleli, hogy az áru vagy az áru csomagolása mechanikai sérülést szenvedett, javasoljuk, hogy erről tájékoztassa a fuvarozót, és jelenlétében ellenőrizze az áru állapotát. Az áru sérülése esetén javasoljuk az áru sérülésének mértékéről és jellegéről jegyzőkönyv felvételét, melynek helyességét a fuvarozó lehetőség szerint igazolja. Az eladónak kézbesített ilyen jegyzőkönyv elküldése a későbbiekben segíti az eladót abban, hogy felmérje a küldeményben bekövetkezett sérülésért fennálló felelősségét, és biztosítsa az áru hibájának elhárítását, árengedményt, vagy javíthatatlan hibája esetén az árut. árukat, új árukkal látja el a vevőt.
8. A vevő jogosult arra, ha az eladó az árut az 5.2. pontban meghatározott határidőn belül nem szállítja ki. Üzleti feltételek az adásvételi szerződéstől való elálláshoz, és az eladó köteles a vételár már kifizetett részét az adásvételi szerződéstől való elállás kézbesítésétől számított 14 napon belül a vevő által választott módon visszaküldeni a vevőnek. .
9. A vásárlók minden szállítmányról e-mailben kapnak számlát. Ahol jótállási jegy szükséges, azt a csomagban kapja meg.
10. Az eladó elfogadja a következő fizetési feltételeket:
a) készpénzes fizetés az áru átvételekor a vállalkozó telephelyén,
b) előre fizetés banki átutalással,
c) utánvéttel az áru átvételekor.
6. Vételár
1. A vevő köteles megfizetni az eladónak az áru adásvételi szerződésben és/vagy az eladónak az adásvételi szerződés megkötésekor érvényes árjegyzéke szerinti vételárát, beleértve az áru szállítási költségét is (a továbbiakban "vételár") készpénzes fizetés formájában az eladó meghatározott telephelyén, utánvéttel az áru átvételének helyén, utánvéttel postai szolgáltatásokat nyújtó társaságon keresztül, vagy nem készpénz átutalás az eladó számlájára, a megrendelés kötelező érvényű elfogadásában, vagy bankkártyával.
2. A megrendelés ára a vevő elküldését követően kötelező érvényű és nem módosítható.
3. Ha a vevő a vételárat az eladónak nem készpénzes átutalással fizeti ki, a fizetés időpontjának azt a napot kell tekinteni, amikor a teljes vételár az eladó számláján jóváírásra került.
4. A vevő az adásvételi szerződésben meghatározott határidőn belül, de legkésőbb az áru átvételekor köteles megfizetni az eladónak a megállapodás szerinti áru vételárát.
5. Abban az esetben, ha a vevő megfizeti az eladónak az adásvételi szerződésben vállalt áru vételárát, a vevő csak a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályai szerint jogosult elállni az adásvételi szerződéstől és követelni a vételár visszatérítését. Köztársaság.
6. Valamennyi akció a készlet erejéig érvényes, kivéve, ha egy adott terméknél másként szerepel.
7. Minden kedvezmény korlátozott. Csak 1 kedvezmény igénybevételére van lehetőség, több kedvezmény esetén mindig a magasabb kedvezmény minősül érvényesnek.
7. Tulajdonjog megszerzése és az áruk sérülésének kockázatának átszállása
1. A vevő csak az áru teljes vételárának teljes kifizetése után szerzi meg az áru tulajdonjogát.
2. Az áru sérülésének kockázata akkor száll át a vevőre, amikor átveszi az árut az eladótól.
8. Panaszkezelési eljárás
1. A panaszkezelési eljárást szabályozó panasztételi eljárást itt találja: Kezdőlap (altanky-domceky.sk)
9. Személyes adatok és azok védelme
1. A személyes adatok védelmét a természetes személyek személyes adatok kezelése során történő védelméről szóló, 2016. április 27-i (EU) 2016/679 Európai Parlament és Tanács rendelet előírásai szerint biztosítjuk nálunk. az ilyen adatok szabad áramlását, amely hatályon kívül helyezi a 95/46/EK irányelvet (általános adatvédelmi rendelet) (a továbbiakban: Rendelet) és a 1. sz. 18/2018 Coll. a személyes adatok védelméről és egyes törvények módosításáról (a továbbiakban: Törvény).
2. A személyes adatok kezelésével kapcsolatos információk a Személyes adatvédelmi szabályzat című dokumentum Személyes adatok védelme rovatában találhatók. A Vevő tudomásul veszi, hogy köteles a személyes adatokat az eladónak a megfelelő és valós formában megadni, valamint köteles az eladót tájékoztatni a személyes adataiban bekövetkezett változásokról.
10. Elállás az adásvételi szerződéstől
1. A vevőnek a 102/2014. sz. törvény 7. §-a szerinti joga van. 1, A fogyasztóvédelemről csomagküldő adásvétel esetén az áru átvételétől számított 14 naptári napon belüli szerződéstől való elállás esetén. A vevő e jogának gyakorlása esetén köteles a 10.2. pontban meghatározott feltételeket és eljárást betartani. ÁSZF.
2. Tekintettel arra, hogy elállás esetén a szerződés kezdettől fogva felmondódik, a szállító a vevőt és a vevőt minden kölcsönösen elfogadott teljesítést visszaadja vagy kicseréli a szállítónak. Ha az ügyfél a 10.1 pontban meghatározott határidőn belül úgy dönt, hogy eláll a szerződéstől, köteles az alábbi feltételeknek megfelelni:
a) szerződéstől való elállási igényével forduljon hozzánk (lásd: kapcsolattartó) a megrendelés számának, vezeték- és vezetéknevének, a vásárlás dátumának és számlaszámának vagy címének megadásával a visszatérítéshez.
b) ha a vevő már átvette és átvette az árut, visszaküldi azt a Kezdőlapon (altanky-domceky.sk) a kapcsolat menüpontban feltüntetett címünkre az alábbi feltételekkel:
- az árut bármilyen védőcsomagolásba kell csomagolni, amely alkalmas az eladóhoz történő eljuttatására
- az árut nem szabad felhasználni
- az áru nem lehet sérült
- az árut címkékkel kell ellátni (beleértve a csomagolóanyagot, ajándéktárgyakat stb.)
- küldje el az árut a kitöltött űrlappal együtt, amelyet a Főoldalon (altanky-domceky.sk) a Csere/visszaküldés rovatban talál.
3. A fogyasztó adásvételi szerződéstől való elállási jogának gyakorlására vonatkozó utasítások az elállási nyilatkozattal együtt itt tekinthetők meg.
4. A Vevő köteles az árut hiánytalanul, hiánytalan dokumentációval, sértetlenül, tisztán, lehetőség szerint az eredeti csomagolással együtt, becsomagolva, abban az állapotban és értékben visszaküldeni, amelyben az árut átvette. Abban az esetben, ha a visszaküldött áru hiányos vagy sérült, az eladó a visszaküldött árat a megfelelő összeggel csökkentheti.
5. Ha az áru visszaküldésének valamennyi fenti feltétele teljesül, az áru ellenértékét haladéktalanul, de legkésőbb az áru fizikai átvételét követő 14 napon belül, az Ön számlájára történő átutalással küldjük Önnek.
Az árut névre szólóan és biztosítva kell feladni, mivel azok esetleges elveszéséért a hozzánk vezető úton nem vállalunk felelősséget.
6. A fogyasztó tudomásul veszi, hogy a szerződéstől való elállása esetén az áru eladónak történő visszaküldésének költségeit, távollevők között kötött szerződéstől való elállása esetén pedig az áru visszaküldésének költségeit is viseli, amely jellegéből adódóan nem lehetséges. postai úton visszaküldhető.
7. A vásárló vállalkozó nem jogosult elállni az adásvételi szerződéstől.
11. Fogyasztói jogviták alternatív megoldása
1. Áruink értékesítésével vagy szolgáltatásaink nyújtásával kapcsolatos fogyasztói jogvita esetén a Szlovák Kereskedelmi Felügyelőség - www.soi.sk ("SOI") felelős a fogyasztói jogvita alternatív megoldásáért, amelyet Ön megtehet. bármilyen fogyasztói jogvitával kapcsolatos kapcsolatfelvétel. A https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index weboldalt is használhatja peren kívüli vitarendezés kezdeményezésére vonatkozó javaslat benyújtására és a fogyasztói jogviták peren kívüli megoldására vonatkozó információk megszerzésére. cfm?event=main.home.chooseLanguage. Egyéb ún fogyasztói jogviták alternatív megoldására felhatalmazott személyek/szervezetek, amelyek esetében peren kívüli megoldás is kezdeményezhető.
2. A fogyasztói jogvita alternatív megoldásának eljárása olyan, hogy az a SOI-nál (vagy más meghatalmazott személy) fogyasztó javaslatával kezdődik, amelynek tartalmaznia kell
a) a vitában részt vevő felek azonosító adatai (az Ön és a miénk),
b) a döntő tények (a vitatott) teljes és közérthető leírása,
c) annak megjelölése, hogy az ajánlattevő (Ön) mit kér (pl. vételár visszatérítése, árucsere stb.),
d) az az időpont, amikor a jogosult a vita tárgyát képező jogát az eladóval először gyakorolta (pl. első panasz),
e) nyilatkozat arról, hogy a bíróság az ügyben nem döntött, választottbírósági határozatot nem hoztak, és a felek között nem kötöttek megállapodást a fogyasztói jogvita alternatív megoldása keretében, valamint bírósági eljárást, e törvény szerint választottbírósági eljárást vagy fogyasztói jogvita alternatív megoldását kezdeményezték,
f) dátum és a pályázó aláírása (Ön).
3. Az előterjesztéshez csatolni kell az arra vonatkozó bizonyítékot, hogy a kérelmező közvetlenül nem oldotta meg a vitát (pl. levelezésünk stb.), valamint a közölt tényeket alátámasztó egyéb dokumentumokat, amennyiben rendelkezésre állnak. Az előterjesztéshez meghatalmazást kell csatolni, ha a kérelmezőt meghatalmazás alapján képviselik. A javaslatot főként írásban, szóban, jegyzőkönyvben, vagy elektronikusan az ars@soi.sk email címen lehet benyújtani .
4. A fogyasztó alternatív vitarendezés tárgyához fordulhat, amelynek értéke meghaladja a 20 eurót.
5. A kérelmező (Ön) legkésőbb attól a naptól számított 1 éven belül nyújthat be ajánlatot az SOI-hoz vagy más meghatalmazotthoz, amikor a vita tárgyát képező jogát az eladónál először gyakorolta (pl. szerződés / panasz).
6. A fogyasztói jogvita alternatív megoldását annak megindításától számított 90 napon belül be kell fejezni. Különösen összetett viták esetén ez az időszak 30 nappal meghosszabbítható, akár többször is.
7. A fogyasztói jogvita alternatív megoldása véget ér
a) a vitás felek közötti megállapodás megkötésével (önkéntes),
b) indokolással ellátott vélemény kibocsátása,
c) az ajánlat elhalasztása (például a fogyasztó kijelenti, hogy úgy döntött, hogy megszünteti az alternatív vitarendezésben való részvételét),
d) a vitában részt vevő természetes személy halálával vagy holttá nyilvánításával,
e) jogutód nélküli megszűnés a vitában részt vevő jogi személy esetében,
f) az arra jogosult jogi személy listáról való törlésével.
8. A fogyasztói jogviták alternatív megoldásáért nem kell fizetni. A fogyasztói jogviták alternatív megoldásával kapcsolatos költségeket maguk a felek viselik.
9. Az SOI vagy meghatalmazott a fogyasztói jogviták alternatív rendezésének szabályait rögzíti, amellyel részletesebben szabályozza a fogyasztói jogviták alternatív rendezésének eljárását, hogy az a jogszabályoknak megfelelő legyen.
10. Abban az esetben, ha a fogyasztói jogvita alternatív megoldása nem vezet a fogyasztói jogvita megoldásához, természetesen mindig bírósághoz fordulhat. Természetesen Önnek sem kell élnie a fogyasztói jogvita alternatív megoldásának lehetőségével (de ez természetesen mindig javasolható), és közvetlenül az illetékes bírósághoz fordulhat a fogyasztói jogvita rendezésével.
12. Záró rendelkezések
1. Az eladó fenntartja a jogot jelen általános szerződési feltételek megváltoztatására. Jelen általános szerződési feltételek változásainak írásbeli bejelentési kötelezettsége az eladó elektronikus áruházának honlapján történő elhelyezésével teljesül.
2. Ha az adásvételi szerződést írásban kötik meg, akkor a módosítást írásban kell megtenni.
3. Kétség esetén a szerződő felek megállapodtak abban, hogy használati időtartamnak az áru 5.7 pont szerinti vevőhöz történő átadásától számított idő minősül. pontjában foglaltak szerint az áru eladó részére történő átadásának napjáig a jelen általános szerződési feltételek 11.4. ezeket az általános szerződési feltételeket.
4. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy a köztük lévő kommunikáció e-mail üzenetek formájában történik.
5. törvény vonatkozó rendelkezései, a Ptk. törvény módosításáról és az elektronikus kereskedelemről szóló 22/2004. törvény által módosított, a belső piac fogyasztóvédelmi ügyekben történő állami ellenőrzéséről és egyes törvények módosításáról szóló 128/2002. törvény (a továbbiakban: 284/2002. sz. törvény) és a csomagküldő kereskedelemben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény.
6. Jelen általános szerződési feltételek a vevővel szemben az adásvételi szerződés megkötésével lépnek hatályba.
7. A megrendelés elküldésével a vásárló megerősíti, hogy a jelen általános szerződési feltételeket elolvasta és azokkal teljes egészében egyetért.
13. A felügyeleti szerv:
Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI)
Eperjesi Régió SOI Felügyelősége
Obrancov miru 6, 080 01 Prešov 1
Felügyeleti Osztály
termékek műszaki ellenőrzési és fogyasztóvédelmi osztálya
Tel. szám: 051/ 7721 597
Faxszám: 051/ 7721 596
E-mail: pr@soi.sk
A Domov (altanky-domceky.sk) webhelyről történő áruk megrendelésével megerősítem, hogy egyetértek a feltételekkel.