Altánky-Domčeky-Andrej Kováč, s. r. o.
    text160
    text176
    text343
    text516
    text486

    Visszaküldési politika

     

    I. Általános rendelkezések

    A reklamációs eljárás az eladó Domov (altanky-domceky.sk) Általános Szerződési Feltételeinek (a továbbiakban: "ÁSZF") szerves részét képezi, és leírja a vásárolt árukra vonatkozó követelés kezelésének módját.   az eladótól.

    A vásárló, aki lehet vállalkozó vagy fogyasztó, köteles az áru megrendelése előtt megismerkedni a reklamációs eljárással és az általános szerződési feltételekkel. A vevő egyúttal tudomásul veszi, hogy köteles az eladónak a szükségeset biztosítani   a panasz kezeléséhez szükséges együttműködést, ellenkező esetben a határidők megfelelőek lesznek   meghosszabbodik addig az időig, amíg a vevő nem biztosította a szükséges együttműködést.

    Az adásvételi szerződés megkötésével és az áru eladótól való átvételével a vevő elfogadja a jelen reklamációs szabályzatot. A jelen Panaszkezelési Eljárásban szereplő fogalmak definíciói elsőbbséget élveznek az Általános Szerződési Feltételek definícióival szemben. Ha a jelen Panaszkezelési Eljárás nem határozza meg a fogalmat, az az Általános Szerződési Feltételekben meghatározott értelemben értendő. Ha ott sincs definiálva, akkor abban az értelemben értendő, ahogyan az érvényes és hatályos jogszabályok használják.

    Az áruk vállalkozóktól való átvétele annak a pillanata, amikor az eladó átadja a vevőnek, ill az első hordozóhoz. Abban az esetben, ha az   a vevőnek, a fogyasztónak az a pillanat, amikor a fogyasztó átveszi az árut az eladótól ill átveszi a fuvarozótól.

    II. Garancia hossza

    A jótállás igazolásaként az eladó minden megvásárolt termékről vásárlási bizonylatot (számlát) állít ki, amely tartalmazza a jótállás érvényesítéséhez szükséges összes adatot (így különösen a termék megnevezését, a jótállás időtartamát, árát, mennyiségét, sorozatszámát).

    A jótállási idő alapvetően azon a napon kezdődik, amikor a vevő átveszi az árut.

    A jótállási idő a következő:

    ·        új áruk esetén 24 hónap, kivéve, ha külön jogszabály ennél hosszabb időtartamot ír elő;

    ·        12 hónapig használt árura (használt áru az ily módon megjelölt áru, amely hibátlanul használt vagy javított, miközben a csomagolás hiánytalansága nem akadályozza meg a termék teljes körű használatát).

    ·        fogyasztási cikkek (pl. kozmetikumok, drogériai termékek stb.) esetén a Vevő huszonnégy (24) hónapon belül jogosult élni a hiba jogával, de ha az nincs az árun   feltüntetett lejárati idő, ebben az esetben az időtartam csak a termék csomagolásán feltüntetett időpontig rövidül.

    A vevő vállalkozó számára a hibás teljesítéshez való jog gyakorlásának határideje eltérően szabályozható, amennyiben az adott árufajtánál ez kifejezetten szerepel, az így megadott határidő az irányadó. Ebben az esetben az árukat a következőképpen jelölik.

    A jótállási idő tovább meghosszabbodik azzal az időtartammal, amely alatt az áru reklamációja volt. A jótállási idő hatálya alá tartozó termékhibákért való felelősségi jogok elévülnek, ha azokat a jótállási időn belül nem gyakorolták.

    Ha a vevő fogyasztó, a törvényes jótállási időn belül a követelésekre a 40/1964. sz. törvény, a Polgári Törvénykönyv és a 3. sz. A fogyasztóvédelemről szóló 250/2007. sz. törvény mindkét törvény hatályos és hatályos változatában, figyelembe véve a jelen panasztételi eljárás pontosításait.

    III. Garanciális feltételek

    1. Áru ellenőrzése átvételkor

    A nem fogyasztó vevő köteles, a fogyasztó vevő pedig ajánlatos a küldemény állapotát (csomagok száma, szalag sértetlensége, doboz sérülése) a kézbesítéskor haladéktalanul ellenőrizni a fuvarozónál az csatolt fuvarlevél. A vevő jogosult megtagadni az adásvételi szerződésnek nem megfelelő küldemény átvételét azzal, hogy a küldemény pl. hiányos vagy sérült. Amennyiben a vevő a sérült küldeményt a fuvarozótól átveszi, a sérülést a fuvarozó átadás-átvételi jegyzőkönyvében szükséges ismertetni.

    A hiányos vagy sérült küldeményt haladéktalanul jelenteni kell e-mailben az info@altanky-domceky.sk címre, kárbejelentést kell készíteni a fuvarozóval, és indokolatlan késedelem nélkül meg kell küldeni az eladónak e-mailben vagy postai úton. A hiányossággal vagy a küldemény külső sérülésével kapcsolatos további reklamációk nem fosztják meg a vevőt a tétellel kapcsolatos reklamáció jogától, de lehetőséget adnak az eladónak annak bizonyítására, hogy ez nem sérti az adásvételi szerződést.

     

    2. Igénylési kérelem

    A kereset benyújtásának helye: MR Štefánika 112, 027 44 Tvrdošín.

    A vevő a hibás árut az eladó vállalkozásának címére küldheti el reklamációért. A reklamált árut alaposan le kell rögzíteni, hogy ne sérüljenek meg a szállítás során, a csomagon jól láthatóan fel kell tüntetni a "IGÉNY" feliratot, és tartalmaznia kell: a reklamált árut (beleértve a teljes tartozékokat is), javasoljuk a vásárlási bizonylat másolatának csatolását, részletes leírást a hibáról és a vevő megfelelő elérhetőségéről (főleg visszaküldési cím és telefonszám). A fentiek nélkül az áru eredete és hibája sem azonosítható. Ezt az eljárást a fogyasztó vevőnek is javasoljuk, ha az említett tények ellenkezőjét nem bizonyítja és nem dokumentálja. Javasoljuk továbbá a kívánt követelésrendezési mód kiválasztását (javítás, csere, jóváírás).

    Az eladó a reklamáció beérkezését követően haladéktalanul e-mailben írásos visszaigazolást ad a vásárlónak arról, hogy a reklamáció mikor történt, miről szól, milyen módon kell a reklamációt kezelni. Személyes jelentkezés esetén az írásbeli visszaigazolás azonnali átadásra kerül.

    A vevő, aki nem fogyasztó, a jótállás érvényességét a vásárlási elismervény bemutatásával igazolja, amennyiben az árura korábban reklamáció történt, a reklamációt igazolja is. A szállítólevélnek (vásárlási vagy reklamációs bizonylat) a reklamált termék sorszámával azonosnak kell lennie (ha a terméknek van sorozatszáma). Ez az eljárás a fogyasztónak minősülő vevő számára is javasolt, ha az említett tények ellenkezőjét nem bizonyítja és nem dokumentálja.

    A vevő tudomásul veszi, hogy amennyiben az igényelt árut, beleértve az összes leszállított tartozékot, nem szállítja le, úgy a vevő szerződéstől való elállása esetén a vételár, a ki nem szállított tartozékok árával csökkentve, visszajár a vevőnek.

     

    IV. A panasz kezelésének módja

     

    1. Ha a vevő fogyasztó

    A fogyasztó jogai a jótállás alkalmazásakor, ha az eltávolítható hibáról van szó, a hiba ingyenes, szakszerű és időben történő eltávolításához való jog, a hibás áru vagy a hibás alkatrész cseréjének joga, ha ez nem aránytalan a hiba természetére. Ha nem   ilyen eljárás lehetséges, jogosult a vételárból ésszerű engedményre vagy az adásvételi szerződéstől való elállásra.

    Ha olyan javíthatatlan hibáról van szó, amely az áru rendeltetésszerű használatát, a hibás áru cseréjének vagy az adásvételi szerződéstől való elállásának jogát akadályozza, ugyanezen jogok a fogyasztót illetik meg, ha azok eltávolítható hibák, de ha a vevő nem tudja megfelelően kijavítani a tétel a hiba javítás utáni újbóli megjelenése vagy nagyobb számú hiba miatt élvezheti. Hiba megismétlődésének különösen akkor minősül, ha ugyanaz a rendeltetésszerű használatot akadályozó hiba, amelyet a jótállási időn belül már legalább kétszer elhárított, újra fellép. Nagyobb számú hibának minősül, ha a dolognak egyidejűleg legalább három olyan hibája van, amely megakadályozza a rendeltetésszerű használatát,

    Ha egyéb nem eltávolítható hibák és   a fogyasztó nem követeli a termék cseréjét, jogosult a vételárból megfelelő engedményre vagy az adásvételi szerződéstől való elállásra,

    A vevő választja ki a reklamáció kezelésének módját. Az eladó értesíti a vevőt a választás helytelenségéről, és megfelelő módszert javasol (különösen abban az esetben, ha a vevő eltávolítható hibához kapcsolódó módszert igényel, de az eladó tudomást szerez arról, hogy nem eltávolítható hibáról van szó). Ha a fogyasztó nem választja a panasz rendezésének módját   az eladó által meghatározott, az eladó által választott ésszerű határidőn belül.

    Ha a vevő fogyasztó, az eladó azonnal, összetett esetekben három munkanapon belül dönt a panaszról. Ez az időszak nem tartalmazza a hiba szakértői megítéléséhez szükséges, a termék vagy szolgáltatás típusának megfelelő időt. Az eladó indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül foglalkozik a reklamációval, beleértve a hiba elhárítását is. Ezen időszak lejárta után úgy kell tekinteni, hogy az áru hibája valóban fennállt, és a fogyasztót ugyanolyan jogok illetik meg, mintha nem eltávolítható hibáról lenne szó. Ez a határidő a vevőt, aki vállalkozó, nem köti, így az eladóval való kapcsolatára a Kereskedelmi Törvénykönyv az irányadó.

    Ha a fogyasztó a vásárlástól számított első 12 hónapon belül reklamált, azt az eladó csak szakmai elbírálás alapján utasíthatja el. Az eladó az igény feldolgozásától számított 14 napon belül átadja a fogyasztónak a szakértői értékelés másolatát. Ha az eladó a reklamációt a vásárlástól számított 12 hónap elteltével elutasítja, köteles a berendezési okmányon feltüntetni, hogy a vevő kinek küldheti el a terméket szakértői értékelésre. Ha a fogyasztó szakmai elbírálással bizonyítja az eladó hiba miatti felelősségét, újra érvényesítheti igényét. A szakmai elbírálással összefüggésben felmerülő összes, célzottan felmerülő költség az eladót terheli, aki köteles azokat a megújított igénylés napjától számított 14 napon belül a fogyasztónak megfizetni. A megújított követelést az eladó nem utasíthatja el.  

    Ha az áruigényt a törvényben meghatározott jótállási időn belül az áru új termékre cserélésével rendezték, a jótállási idő a reklamáció rendezésének napjától kezdődik újra.

    Az eladó a reklamáció beérkezését követően haladéktalanul e-mailben írásban visszaigazolja a vevő-fogyasztót arról, hogy a reklamáció mikor történt, mit tartalmaz, milyen módon kell a reklamációt kezelni (személyes reklamáció esetén átadja). azonnal vége); a reklamáció feldolgozásának időpontjának és módjának további megerősítése, beleértve a javítás megerősítését és   a követelés időtartama, vagy az igény elutasításának indoklása.

    A vevő jogosult a hibafelelősség gyakorlásával kapcsolatban felmerült szükséges költségek (különösen a reklamált áru feladásakor fizetett postaköltség) megtérítésére (javaslom, hogy legkésőbb a reklamáció feldolgozását követő 30 napon belül jelentkezzen - a törvényes határidőt ez nem érint), és valóban és célirányosan költötték el. A termék hibája miatti szerződéstől való elállás esetén a fogyasztónak joga van az elállás költségeinek megtérítésére is.

    2. Ha a vevő vállalkozó

    Ha a vevő vállalkozó, az eladó vállalja, hogy a panasz benyújtásától számított 40 napon belül dönt a panaszról. Erről a döntésről a vásárló vállalkozót kapcsolattartási e-mailben értesítjük.

    Ha eltávolítható hibáról van szó, az árut megjavítjuk. Ha a javítás nem lehetséges, és a hiba jellege nem akadályozza a rendeltetésszerű használatot, az eladó és a vevő az áru árából ésszerű engedményben állapodhat meg. Kedvezmény esetén erre a hibára később nem lehet panasz.

    Ha olyan hibáról van szó, amelyet nem lehet eltávolítani, és amely megakadályozza a termék rendeltetésszerű, hibamentes használatát, az eladó jogosult a hibás terméket azonos vagy hasonló használati tulajdonságú árura kicserélni, vagy jóváírást kiállítani. Ha a termékreklamációt a törvényes szavatossági időn belül a termék újra cseréjével rendezték, a jótállási idő a reklamáció időtartamával meghosszabbodik.

    Ha a reklamált árut nem veszik át a reklamáció benyújtásának időpontjától számított egy hónapon belül, ha pedig később, akkor a teljesítésről szóló értesítéstől számított egy hónapon belül (azaz általában a követelés időpontjától számított 60 napon belül) Az eladó a kereset benyújtásakor jogosult napi 0,5 € áfát tartalmazó tárolási összeg felszámítására.

    Ha a vevő az átvételi kötelezettség napjától számított hat hónapon belül nem veszi át a terméket, az eladónak joga van a terméket eladni. Az eladó tájékoztatja a vevőt a tervezett eladásról, és ésszerű további időt ad neki az áru átvételére. Az át nem vett áru eladása esetén az eladó a javítás vagy módosítás árának, a tárolási díjnak és az értékesítés költségeinek levonása után fizeti meg a vevőnek az eladásból származó bevételt. Az eladásból származó bevételhez való jogot a vevőnek kell érvényesítenie az eladóval.

    3. Közös rendelkezések

    Az érvényes reklamáció feldolgozása után a jótállási idő a reklamáció időtartamával meghosszabbodik. Jogosulatlan reklamáció esetén a jótállási idő nem hosszabbodik meg. A reklamáció időtartamát a reklamáció benyújtását követő naptól a reklamáció elintézésének napjáig kell számítani, vagyis addig az időpontig, amikor a vevő köteles volt átvenni a terméket. A berendezésről a vásárló e-mailben értesül, melyet a vásárláskor jelez.

    A reklamáció feldolgozása után az eladó telefonon, SMS-ben vagy e-mailben értesíti a vevőt a reklamáció megszüntetéséről, legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül, az eladó írásos okiratot állít ki a reklamációról. a panasz feldolgozása. Ha az árut szállítószolgálat küldte, akkor a felszerelést követően automatikusan elküldjük a vevő címére.

    A vevő köteles ellenőrizni az átvett árut és a szállítási reklamációs jegyzőkönyvnek való megfelelését. A vevő ezután ellenőrzi az áru hiánytalanságát, különösen azt, hogy a csomag tartalmazza-e mindazt, amit tartalmaznia kell. A későbbi kifogásokat nem veszik figyelembe. Ezek a rendelkezések nem érintik a hibás teljesítésből eredő jogok gyakorlásának törvényi határidejét.

    Abban az esetben, ha a Vevő - Fogyasztó nem volt megelégedve a panaszának Eladó általi kezelésével, vagy amikor a Vevő - Fogyasztó helyesbítési kérelemmel fordult az Eladóhoz, és nem volt elégedett azzal, ahogyan az Eladó a panaszát kezelte, ill. ha úgy véli, hogy az Eladó megsértette a jogait, a Vevőnek - a fogyasztónak joga van az Eladóhoz fordulni helyesbítési kérelemmel. Ha az Eladó az ilyen megkeresésre nemleges választ ad, vagy annak elküldésétől számított 30 napon belül nem válaszol, a Vevő - Fogyasztó jogosult alternatív vitarendezés kezdeményezésére javaslatot tenni az alternatív vitarendezési szervezetnél. Az alternatív vitarendezés tárgya a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet, Prievozská 32, PO Box 5, 820 07 Bratislava 27, ill. a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által vezetett alternatív vitarendezési jogalanyok listáján bejegyzett másik érintett jogosult jogi személy (a lista elérhető a www.mhsr.sk oldalon). A vásárló – fogyasztó jogosult megválasztani a fogyasztói jogviták alternatív megoldásának tárgyát, amelyhez fordul. A fogyasztó a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ weboldalon elérhető online vitarendezési platformon tehet javaslatot vitája alternatív megoldására.

    V. Záró rendelkezések

    Jelen panasztételi eljárás 2024.01.01-től hatályos, és megszünteti a korábbi panasztételi eljárások érvényességét. Ez a reklamációs eljárás elérhető az eladó telephelyén vagy dokumentumként a Domovnál (altanky-domceky.sk) .